Magemar

THPV Bembridge 1938 - 1972


 
 
 
Pierwszym właścicielem THPV Bembridge było Trinity House London – to stąd przed PV zamieszczono litery TH. Pełne brzmienie tego skrótu to Statek Pilotowy Trinity House. Nie jest to co prawda jej dzisiejsza nazwa, a my używamy jej jedynie w historycznym kontekście. Statek zbudowany był dla Trinity House jako prototyp motorowego kutra pilotowego. Jako pierwszy w swojej klasie wyposażony był w dwa silniki wysokoprężne dostarczone przez Polar Engines z Glasgow. Wszystkie detale dotyczące konstrukcji i wyposażenia statku zostały wpierw uzgodnione, a później wykonane pod ścisłym nadzorem Trinity House. Jednostka rozpoczęła służbę we wrześniu 1938 roku. Po blisko 35 latach, w roku 1972, odsprzedano ją firmie Cosag Marine Service Ltd. Southtown Road, Great Yarmouth. Wszystkie pozostałe szczegóły dostępne są w zakładce Historia na stronie głównej.
   

Trinity House ma bardzo długą historie. Na świecie jest zaledwie kilka organizacji, które przetrwały tak długi i burzliwy czas. Dlatego gorąco zachęcamy do zapoznania się z nią w oryginale zamieszczonym na ich oficjalnej stronie.

 

Historia Trinity House

 

Profil Ich działalności pozostaje niemal niezmienny od dnia 17.07.1938 roku, kiedy to w Smith’s Dock Company Ltd, South Bank In Middlesbrough zwodowana została Bembridge. Mimo to naprawdę warto zobaczyć to czym się obecnie zajmują.

 

Trinity House dzisiaj

 

Ich pierwszą działalnością była obsługa latarni morskich – zapraszamy do obejrzenia galerii.

 

Gallery

 

Dzisiaj THPV Bembridge jest w trakcie żmudnego i pracochłonnego procesu renowacji, który ma przywrócić jej pierwotny wygląd z roku 1938. Kiedy tak się stanie, w jej wnętrzu zostanie otwarta mini wystawa dedykowana historii Trinity House i jej działalności pilotażowej, a także samym pilotom i marynarzom, którzy kiedykolwiek służyli na Bembridge. Statek od pierwszego dnia miał na swojej rufie napis „Bembridge London”. Żaden z jej kolejnych posiadaczy nie śmiał tego zmienić, podobnie i my zastosujemy się do tej niepisanej tradycji i po renowacji napis pozostanie, jednak już nie taki surowy i zmatowiały. Nowe litery wykonane będą z mosiądzu. Mimo faktu, iż obecnym portem jednostki jest Szczecin zdecydowaliśmy się również na zachowanie brytyjskiej flagi. Powiewać ona będzie na tylnim maszcie. W końcu dzisiaj Bembridge to brytyjska starsza dama na wypoczynku w Polsce. Oczywiście prócz brytyjskiej, będzie także polska bandera. Przywrócony zostanie czarny kolor kadłuba z białymi pasami i napisem PILOTS No 1 na burtach.
   



Nasza galeria
Czas i kalendarz
 I    I  Smith's Dock